Най-накрая :) Принтирана и готова! Каквото, такова… Сега остава защитата в края на месеца.
Специални благодарности към HR мениджъра на „Победа“-АД, г-жа Соня Ганчева, към гл. ас. д-р А. Шиваров, който без да ми е научен ръководител се съгласи да погледне работата, за да дишам спокойно, към И.Д. за изпратените материали, към Жоро за proof reading-a и към всички останали, които постоянно ме уверяваха, че ще се справя (= ще се вместя в срока).
Btw, ако все още не сте видели, Re:thinking Education е с нов дизайн и скоро предстоят много нови инициативи, които, сигурна съм, ще ви харесат!
***
За по-любопитните, ето и началото на увода ;-)
В своята книга „Светът е плосък” Томас Фридман посочва падането на Берлинската стена и информационната революция измежду първите събития оказали в най-силна степен влияние на света през последните десителетия и така довели до фундаментална промяна на класическите бизнес модели, до измение във факторите на средата и необходимите качества, които един идивид или организация трябва да притежава, за да постигне успех.
Така постепенно успехът на компаниите престава да зависи единствено от политики и стратегии за максимизиране на приходите и печалбите в края на отчетния период и моментната печалба губи мястото си на приоритет номер. Днес именно човешкият фактор е този, който задминава производствения по степен на важност и на хората в една организация вече не се гледа като на административен разход, а като на стратегическа инвестиция.
С появата на интернет, гугъл и свободния достъп до знания, информация и ресурси, обаче, днес да се заддържи извоювано конкурентно предимство е почти невъзможно. Компаниите постоянно преминават от „син” в „червен” океан, често без да успеят да се заддържат в първия достатъчно дълго, тъй като всеки успешен модел бива копиран по-лесно и по-бързо от всякога.
И ако е вярно, че в днескашния бизнес свят единственият начин за постигане на конкурентно предимство е чрез създаване на нещо, което не може да се копира, то на служителите в дадена компания трябва да се гледа именно като на най-висш корпоративен ресурс, от който зависи оцеляването и. Рано или късно добрите идеи се копират, да, но ако дадена компания разполага с достатъчно креативни и талантливи хора, които да ги създават, винаги ще бъде стъпка напред.
Затова и знанията в областта на управлението на човешките ресурси и пазара на труда са изключително важни за излизането на една компания и заддържането и на пазара.
Вследствие на присъединяването ни към единния европейски пазар и настъпилите промени в бизнес теориите, функциите и задачите пред мениджърите на човешки ресурси също коренно се променят – днес на тях се гледа като на главни носители на отговорността за бъдещето на една компания. Те трябва да открият хората, които ще донесат добавена стойност за компанията, които ще я заддържат на пазара, които ще я издигнат до върха.
В процеса на глобализация, технологична революция и световна финансова криза, пред управлението на човешките ресурси в България се появяват нови предизвикателства и необходимост от заместване на традициионни подходи, проверени и доказали успеха си във времето, с нови, които тепърва ще доказват дали и доколко резултатни са. […]
Браво. Обадиха се от канцеларията да питат колко си висока, за да приспособят лентата на златния медал.