Разпилени парченца…

30 до 30, ден 12: бързай бавно

Posted in personal by apieceofme on 12 септември 2016
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

…кажи ми как започваш деня си, за да ти кажа мога ли да те обичам.

 

не помня кога се научих да „спирам“ времето (със сигурност в гимназията вече го можех), но помня съвсем точно кога прeвърнах минутите безвремие в навик- есента на 2007-ма, във Варшава. моето време беше рано сутрин (~6am), късните следобеди и неделята, цялата.

сутрин се подреждах- себе си и деня пред мен. следобедите обикновено излизах на разходка до Łazienki Park и си давах почивка на тялото и ума. тишината умее да сваля от плещите ни всеки шум, оставил отпечатък върху ни. неделите прекарвах според случая- в четене, писане, срещи с приятели, изследователски пътешествия по улиците на града.

няма да забравя как един петък ме спря колега с думите „вървиш така, сякаш притежаваш цялото време на света“. така и се чувствах. дишах и издишах бавно града с всичките му хора и истории. попивах лица, миризми, предмети по начин, който ме караше да се усещам в едно с тях.

извън моето си време, посещавах лекции, студентски събирания, партита с повод и без повод, екскурзии, изложби, музеи, срещах се с приятели. и въпреки всички задачи, времето, което отделях за себе вместо да ме забави, ме центрираше и ми позволяваше да се съхраня за още повече. да мога, да бъда, да правя повече. това е и периодът, в който се научих да бъда истински сама. да пазарувам сама, да ходя на кино сама, да обядвам и вечерям сама. без да се притеснявам кой какво ще си помисли.

после, после някъде по пътя към порастването, загубих контрол над времето и графика си и останаха само задачите. и неделите, но не целите, а само два часа от тях. понякога и тях ги няма.

така до тази пролет и едно работно пътуване, което без да иска ме върна към себе си. имах 10 дни, 8 полета, 4 града, 7 нощувки, 3 нощни прехода. голямо бързане, разбирате. и там някъде, между полетите, срещите с хора, недоспиването, си дадох сметка, че единственото, което може да ме държи в кондиция е повече време за мен. не 20-те дни отпуск в годината, повече време в-с-е-к-и ден. там осъзнах и че нищо не може да ме накара да се чувствам успяла, така както усещането за време.

време, което трябва да си извоювам, да преразпределя от други задачи, да изпразня от съдържание, от каузи и от хора.

върнах се у дома и започнах да чистя- предмети, хора, обещания, ангажименти. започнах да казвам повече „не“, отколкото „да“. да избирам къщи за гости високо в планината и далече от шума. с не повече от осем стаи. започнах да се храня по-малко, но с по-добра храна, да пия вино само при повод, да купувам неща, в които виждам стойност, вложен труд и енергия.

и малко по малко започнах да се връщам към себе си.

днес, половин година по-късно, вярвам, че вместо по-малко, правя повече неща, но по-смислени, с повече фокус, енергия и желание.

и си пожелавам да не забравям колко важна е грижата за себе си, преди всичко останало.

и че ако само бързаме, повече изпускаме, отколкото печелим.

***

30 до 30, ден 12

душата ми си има собствен график

п.п. вдъхновение да ви разкажа точно това днес, получих тук.

 

 

2 Отговора

Subscribe to comments with RSS.

  1. Denica Ivanova said, on 16 септември 2016 at 16:23

    записвам си определени изречения, когато силно ми въздейства нещо по принцип. При теб трябва да препиша всяка дума! С най-топли чувства, все така да си! :)

  2. Denica Ivanova said, on 16 септември 2016 at 16:26

    записвам си определени изречения, когато нещо ми въздейства силно по принцип. При теб трябва да препиша всяка дума. С най-топли чувства, все така да си! :)


Вашият коментар

